[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

miercuri, 2 aprilie 2008

Teatru?

Ma gandesc ca am neglijat putin teatrul anul asta. Desi joc la Comedie si Biloxi Blues Si Ferdinand al VIII-lea Regele Spaniei. Nu m-am incumetat insa sa fac ceva nou. M-am axat mult pe noul album. Si nu e numai asta.

Ma peocupa o forma noua de expresie actoriceasca, ma preocupa ideea unui personaj mai special. Cred ca intotdeauna am fost atras de personajele "speciale" in detrimentul succesului facil cu vreun erou sau romantic. De asta am acceptat Malvolio desi contrar mie, la prima vedere.
In sfarsit, probabil voi incepe repetitiile la un proiect nou pe la sfarsitul anului. Marturisesc ca "explozia" asta de dramturgie romaneasca nu ma prea inspira. Nu cred ca stim inca sa spunem / scriem povesti si nici sa dezvoltam personaje si ramane undeva la nivelul superficial al unui cotidian, aparent suculent. Cred ca dramaturgia romaneasca se invarte prea mult in jurul conflictelor post-tranzitie, fara a fora intr-o zona psihologica a personajelor. Nu se pun intrebari, nu se cauta raspunsuri...

Simon, Kopit, Albee au conflicte puternice, bine determinate si personaje complexe, ofertante pentru actori. Nimic nu e lasat la voia intamplarii. Premizele din actul I se dezvolta si se confrunta in actu doi si se rezolva in actul trei. Legile structurii sunt respectate pentru ca aici nu se mai reinventeaza nimic.

Marquez spunea ca a invatat sa scrie citind vechii greci: Euripide, Sofocle. Antigona l-a inspirat pentru "Vijelia" romanul sau de debut. Spunea ca structura epica se invata de la greci...

La noi nu se scrie teatru inca...scuze pentru derapajul de la subiect. Era vorba de mine intru inceput:)

12 comentarii:

  1. Am vazut Biloxi Blues, felicitari pentru rol! MULTE IDEI NOI!

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Daaa...suntem niste actori pe scena vietii :P

    RăspundețiȘtergere
  4. in toata alchimia construirii unui personaj ce rol are intilnirea mai intii de toate cu un regizor? cit e munca proprie, cit e asezarea pe un drum sub "bagheta" unui regizor autentic?

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu te-as vedea jucind un Jim Morrison,Eminescu,evident ai avea nevoie de texte in care sa crezi tu,poate le scrii,poate le simti,poate le si traiesti deja,...poate...

    RăspundețiȘtergere
  6. se scrie teatru. se scrie teatru contemporan la dramAcum.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce te-a determinat sa alegi teatru?Actoria? Si ce parere ai despre tinerii care doresc sa isi dedice o parte din viata actoriei?....te rog cand ai timp sa imi raspunzi la intrebare...este f importanta pentru mine...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa lasi teatrul e pacat mare!!!Imi amintesc cum pe vremea asta acum un an am mancat paine cu slanina si ceapa 4 zile, ca nu mai aveam bani! Au fost ultimii bani cheltuiti cel mai util cu putiinta din viata mea: 2 bilete la Biloxi Blues cand ati fost la Cluj! Mi-am dorit mult sa te vad intr-un teatru si nu la microfon dansant :D (nu ca nu as vrea zilnic sa te vad). Dar off-ul meu cel mai mare e ca "Am sa ma intorc barbat" a trecut pe langa mine si nu l-am vazut pe Andrei Gavrila, plutonierul, t*rfa care l-a lasat pe Andrei...asta regret :(
    Tot respectul omule si toate cele bune in viata ta !

    RăspundețiȘtergere
  9. hi! poti sa-mi recomanzi o piesa de teatru buna?

    RăspundețiȘtergere
  10. in timp ce citeam articolul ma gandeam la ce intelegi tu prin personaj "special"...pacat ca "Nopatea de Sanziene" a lui Eliade nu este o piesa de teatru... acolo personajul principal e cu adevarat "special"...dar nu-i nimic, joaca tu rolul lui, fara sa stie Ei, si nu doar pe scena. Si bucura-te: ca actor, cunosti intr-o singura existenta paisunile si suferintele a mai multe existente.

    RăspundețiȘtergere
  11. Felicitari, multe felicitari pentru prestatia 'sergentului' din Biloxi in aceasta seara! Esti mare, dom'le! Si spun asta dupa 11 ani de ascultat/simtit Vama Veche/Vama si tatonat muzica si teatru...
    Ca urare, doar putere de a gasi candva FERICIREA...

    RăspundețiȘtergere