[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 10 aprilie 2008

Unilever Nice Environment

Ieri am vizitat noul sediu Unilever din Baneasa. O cladire de birouri in care compania detine un etaj intreg pentru cartierul sau general. Fusese o zi grea, eram apasat de amintirile ei. Ma asteptam sa ma lovesc de rutina estetica a marilor corporatii. O cunoastem toti asa ca nu insist printr-o descriere.

Trec de receptie si urc in liftul care ma duce la etajul patru. La iesire pe un culoar-pasarela troneaza doua canapele din fier forjat bumbacite cu perne. Culoarul duce in doua directii. In dreapta spre o sala spatioasa dominata de alb si stropita cu nuante de maro pe care o intuiesc din spatele unor usi de sticla semi-mate si care are aerul unui lounge de restaurant sic. Se va dovedi ca fiind a doua receptie. In stanga spatiul destinat birourilor si diverselor sali de conferinta.

Am o intalnire la "nivel inalt" asa ca beneficiez de tot parcursul pana la "turnul de fildes". Pereti rotunzi cu imprimeuri bej care ma trimit cu gandul la coperta discului lui James Blunt, Back in Bedlam, sali de conferinte minimaliste si intime in acelasi timp. Fotolii de "english breakfast" combinate cu mese de lemn mai degraba destinate arhitectilor. Fier forjat.Mocheta calda. Salile de conferinta poarta nume de orase sau regiuni. Apar culori calde, portocaliu, galben.
Receptia dinaintea turnului fildes imi dezvaluie scaune inalte cu tapiserie de in alb strajuind un "front desk" sinusoidal cu aer de bar. Tot aici recunosc fotoliile joase cu spatar-semicerc desprinse din America anilor saizeci. Imi zboara gandul la Audrey Hepburn.
De jur imprejur, peretii de sticla ai birourilor mobilate diferit dar unite prin conceptul simplu de "acasa". Mai primesc un tur care imi confirma primele impresii, canapele joase textile, nimic pretentios, nimic cu morga, doua camere complet galbene, o bucatarie bavareza cu nuante de "bistro" amalgam de bun gust si caldura. Un sediu warm-pop as spune.

Sala de fitness!Imi amintesc de Google care a creat un adevarat concept din dorinta ca angajatii sa se simta bine la munca. S-a mers pana la "baby-sitting" la serviciu iar bucatarul grupului devenise un personaj pentru faptul ca zilnic anunta meniul cu doar zece minute inainte. Ieri la Unilever n-am simtit aer de corporatie. Si asta mi-a indulcit ziua si mi-a facilitat comunicarea.

"Turnul de fildes" nu era nicidecum un rechizitoriu greoi al ultimelor tendinte in mobila de birou ci un loc cald cu terasa, canapele albe si masa lunga de lemn in care mi-am baut
cafeaua, ceaiul, am vorbit despre Vama, Salman Rushdie, Aristotel, Platon, Research, Brand, Mungiu, Film Romanesc, Fotomodele, Marketing...

7 comentarii:

  1. mda ..

    uite o parte nu prea placuta ( a te asocia cu astfel de oameni nu stiu daca e tocmai ok.. ):

    Producatorul de bunuri de larg consum Unilever a anuntat ca are in vedere concedierea a peste 20.000 de angajati in urmatorii patru ani, in incercarea de a reduce decalajul care o separa de rivalul Procter&Gamble. „Compania este pregatita sa aplice un plan de restructurare care prevede reducerea cu 11% a fortei de munca angajata, concomitent cu inchiderea sau reorganizarea activitatii a cel putin 60 de fabrici din intreaga lume", au declarat oficialii Unilever, citati de Reuters.

    RăspundețiȘtergere
  2. ..de fapt intrebarea era: ce cautai tu acolo.

    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Lucrurile nu sunt intotdeauna ceea ce par (dar tot imi place descrierea).
    Denumirile salilor erau straine? Am prins asa ceva in(tr-o) fabrica: putini stiau ce inseamna, multi nu puteau sa pronunte.
    (PS: cred ca ti-ai raspuns la intrebarea de ce ne culcam cu secretara : )

    RăspundețiȘtergere
  4. @bortianu: D C ? .. nu te-ai prins!

    Unilever poate fi un potential sponsor pentru event-urile care vor urma .. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Reeeeeeccccccclllllllllaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaa

    RăspundețiȘtergere
  6. rrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeccccccccccccccllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaammmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaa

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi place ca gasesti intotdeauna si partea frumoasa a intamplarii.

    RăspundețiȘtergere