[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

marți, 24 iunie 2008

Fotbal geopolitic?

Ma intreb daca a sosit momentul trist in care fotbalul va trece granita jocului catre cea a pasiunii infierbantat nejustificate si a intolerantei. Sper sa ma insel. Avem o semifinala Turcia- Germania.

Vorbim de o Germanie cu peste trei milioane de musulmani majoritatea turci. Ajunsi si stabiliti acolo ca o inertie a imperiului care s-a oprit la Viena dupa ce anterior fusese provocat de viziunile unor papi zelosi infratiti cu principi dornici de aventura. Trei milioane de turci cu meserii laegate de colectivitate: chelneri, soferi, patroni de auto-haus-uri.

De partea cealalta Germania satula de imigrantii pe care se lupta din greu sa-i tolereze.
Germania ordinii si berii pana la epuizare. Pentru ca neamtul e corect, cinstit, ordonat, munceste mult iar rasplata si-o primeste in valuri de bere si vals culminand cu OktoberFest. Aceste doua natii din care au sarit scanteile orgoliului si perfectiunii exclusiviste vor trebui sa urmareasca impreuna un meci.

Fotbalul nu are un Zeu. Prin urmare nu are nevoie de ofrande. Nimeni nu trebuie sacrificat pe altarul inexistent. Cu toate astea oamenii au nevoie de confirmari. Si daca razboaiele se duc mai greu azi, de multe ori Oamenii gasesc Fotbalul.

Istanbulul asteapta sa ia foc...

Deutschland uber alles...


De partea cealalta se lupta extremele Europei: mostenitorii reginei Isabela care l-a binecuvantat pe Columb si ne-a adus America, in lupta cu urmasii tzarilor care i-au rezistat lui Napoleon dar au cedat comunismului.

8 comentarii:

  1. eu ma gandeam sa nu ia germania foc, doar sunt mai multi turci in germania decat nemti in turcia.
    oricum, in sport oricine poate lua foc, asta e si farmecul

    iar, in spiritul berii germane: Prost!

    RăspundețiȘtergere
  2. As vrea ca fotbalul sa fie doar un joc...fără interese, bani, orgolii, naționalism, rasism, etc....să fie doar un joc care să ne spele creierul de grijile zilnice cand stam in fata televizorului cu o bere in mana....:)...se mai poate oare?

    RăspundețiȘtergere
  3. Chiar as vrea sa bata Turcia (dar numai in teren si numai cu atacuri la minge). Deutschland soll nicht so viel Bier trinken : )

    RăspundețiȘtergere
  4. cred totushi ca fotbalul e mai frumos pe ocazii decat pe goluri... shi mult mai placut pe ceea ce joaca o echipa nu un singur jucatori. turcii au noroc... iar rushi... nu sh. o "croatzie" sau "nishte olandezi" parca suna mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Tudore
    Eu nu le am cu fotbalul insa intimplator am cazut pe un articol intr-un ziar frantuzesc MIDI LIBRE in care se spune patronul Stelei Gigi becali iritat de sanctiunea mentinuta contra clubului a propus un sistem de prime pentru ca jucatorii sai sa refuze slectia in echipa nationala.Citez: "Eu nu oblig pe nimeni sa refuze selectia in echipa nationala dar formam o familie si eu cred ca jucatorii vor fi solidari cu mine". Apoi mai jos comentariul ziarului:"Comisia de apel FRF a mentinut luni sanctiunile contra Steaua Bucuresti,implicata intr-o afacere de coruptie in ultima zi de campionat,inceputul lui mai".Tu ce zici?Ar trebui sa-mi fie rusine ca sunt roman cind pe toate drumurile se vorbeste despre coruptie?

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Tudore
    Eu nu le am cu fotbalul insa intimplator am cazut pe un articol intr-un ziar frantuzesc MIDI LIBRE in care se spune patronul Stelei Gigi becali iritat de sanctiunea mentinuta contra clubului a propus un sistem de prime pentru ca jucatorii sai sa refuze slectia in echipa nationala.Citez: "Eu nu oblig pe nimeni sa refuze selectia in echipa nationala dar formam o familie si eu cred ca jucatorii vor fi solidari cu mine". Apoi mai jos comentariul ziarului:"Comisia de apel FRF a mentinut luni sanctiunile contra Steaua Bucuresti,implicata intr-o afacere de coruptie in ultima zi de campionat,inceputul lui mai".Tu ce zici?Ar trebui sa-mi fie rusine ca sunt roman cind pe toate drumurile se vorbeste despre coruptie?

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut Tudor,
    Turcia e echipa ce a infrumusetat acest campionat europena. Daca va reusi sa treaca si de nemti vor castiga finala, insa Germania are prima sansa din toate punctele de vedere.

    RăspundețiȘtergere