[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

sâmbătă, 28 iunie 2008

Procesul

Se uita la ea cum statea pe banca de lemn si privea speriata catre anchetatori. Asta il durea cel mai mult. Frica ei care respira prin toti porii. Iesea parca si din broboada stransa in jurul capului. Se cuibarise si-n gulerul de blana al hainei bej, londoneze. Ii e frica saracuta de ea, isi spunea si asta il durea crunt. O privea si un nod in gat ii sufoca respiratia. I se umezeau ochii dar nu-si dadea seama daca de mila sau de diabet.

N-au curaj sa ma priveasca in ochi. Asta il infuria de parca daca le-ar fi prins privirea ar fi reusit sa le intoarca deciziile. Tradatori. Toti tradasera. Nu-i venea sa creada ca nu-si daduse seama mai devreme. Toti pana la unul tradasera. Si serviciile. Ce prost e poporul. Mereu subestimase poporul. Si-acuma poporul se luase dupa tradatori. Simtea cum glicemia-i infasoara trupul in friguri si calduri. Mana ei era umeda si moale. O batea din cand in cand peste mana cu mana lui dreapta, sa-i faca curaj. O sa ne execute ii incolti ca o lama ideea.Incepura sa curga gandurile. Ungurii si francejii. Mai mult ca sigur. Si rusii. Iar ai lui tradasera. Tradatori.

Astia vorbesc aici de popor. Poporu e mult si prost. Poporu merge dupa tine daca te simte puternic. Poporu e fricos. Da' ofiterii. O auzi ca prin vis cum tipa. Nu mai tipa, ii spuse. Apoi in sine, nu mai tipa, vom muri. Inca nu-i venea sa creada ca toti il parasisera. Pana si-n piata cand incepusera sa strige contra lui. Poporul. Strigau contra lui. Pana intr-un punct era aranjat totul.Apoi s-au luat unii dupa altii. Stia asta. Nu te mai chinui draga mea. E bine ca te strang de mana. Imi face bine. Le e frica sa ma priveasca in ochi. Viermii astia ma judeca cu frica. V-am lasat o tara fara datorii. Si-acum ma omoriti ca sa puteti fura. Numai Marea Adunare Nationala sa ma judece.

Mintiti poporul si-o sa va creada. Poporul asta e prost si crede tot ce-i dai. Tradatori. Lasa, draga mea, nu-i vezi ce prostii spun? Am lasat tara fara datorii. Ati mancat la aceeasi masa cu mine tradatorilor. Nici macar nu ma priviti in ochi. De partea cealalta anchetatorii asteptau sa se termine rechizitoriul. Nu le venea sa creada ca Ceausescu sta in fata lor. Erau speriati. Stiau ca nimeni nu o sa vina dupa el dar erau speriati. Ordinele erau clare. Executat cat mai repede cu putinta. Poporul are nevoie de executie. Proces si executie.


va urma

14 comentarii:

  1. Si poate totusi ca ei se aflau de partea buna a mesei de judecata...

    RăspundețiȘtergere
  2. Poporul a decis si soarta lui Iisus...

    RăspundețiȘtergere
  3. ...ucideti plasmuirea de cosmar! au racnit in cor masele trezite din somnul profund al ratiunii...furate din nou de atipeala...

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu e la subiectul actual...dar am si eu o curiozitate ...Singurul loc spre care alergi, in care iubesti, doresti, traiesti, visezi e marea?? De ce??

    RăspundețiȘtergere
  5. da' esti sigur ca asta era motivu` al bun: ca poporu VREA executie? poate chiar merita si el, si poporu sa fie executat. viziunea ta poate oricand sa fie una incorecta. pentru ca dincolo de vointa poporului, care la un anumit nivel al discutiei este irelevanta, ramane justitia aia, a la gelu ruscanu. ceausescu trebuia executat. ca si poporul vroia asta, cu atat mai bine pentru cei care au tras. mi se pare riscant sa subsumezi gloantele doar frustrarilor foametei comuniste.

    RăspundețiȘtergere
  6. Te admir din toate punctele de vedere, dar cu acest post ai atins un punct nevralgic cred că în aproximativ toţi românii care îşi mai aduc aminte ceva de comunism. Într-adevăr, de acord cu tine, ca şi muritori nu avem dreptul de a alege cine trăieşte şi cine moare; în consecinţă pedeapsa cu moartea este eronată din principiu... dar de aici a contesta căderea unui lider de regim totalitar, eronat prin definiţie până în măduva oaselor... mi se pare injust... Nu trebuiau omorâţi... trebuiau pur şi simplu să-şi trăiască greşelile... dar dacă Ceauşeştii ar fi trăit, mai mult ca probabil nu ar fi existat realitatea zilei de astăzi. So, tell me, was it worth it?... 'cause a lot of young 'n innocent souls thought it did...!

    RăspundețiȘtergere
  7. Vantage point, fiecare vede altceva. Eu vad o haita de lupi, care si-au omorat lupul sef. Am vazut de curand "procesul" si mi-am dat seama de un lucru, singurul care nu batea campii pe acolo era ceausescu. Parerea mea, nu stiu daca a fost un om bun sau rau dar un lucru e sigur, a avut intentii bune.

    RăspundețiȘtergere
  8. @kapecoo: singurul care nu batea campii acolo era ceausescu? singurul care nu bate campii de aici esti tu. :) nu serios, eu raman la parerea ca trebuia impuscat. a facut crime impotriva umanitatii, genocid, etc etc etc. ce mai conteaza ce vroia poporu sau daca procesu a fost corect sau nu? ce spui tu e egal valoric cu urmatorul fapt: urmasii lui sa dea in judecata statul roman la CEDO. si sa castige. unele lucruri-s axiomatice. cant be. :D

    RăspundețiȘtergere
  9. nu incepeti si voi cu faze de peste 50 de ani " Ce bine era pe vremea lu' Ceausescu". move on people! asta-i realitatea! au fost judecati si au murit. altii n-au avut parte de un proces si nu meritau sa moara- vezi che guevara. hai sa privim inapoi ca sa invatam din greselile trecutului. ar trebui sa fim noua generatie. care crede in libertatea individului, in respect, in liberul arbitru, in noi

    RăspundețiȘtergere
  10. buna, "suflet normal"...vreau sa te salvez...fara nici cea mai voalata implicatie tampo-patetico-romantioasa...doar k-s sigura ca am castigat...

    stephyxxxx@yahoo.com
    x-urile nu inseamna nimic

    RăspundețiȘtergere
  11. O ţară care nu are datorii este o posibilă mare putere bancară. Asta deranjează. A deranjat. Poate scenariul, poate norocul a fost că nu am ajuns la război civil ca şi în Orientul mijlociu.

    Acum câţiva ani m-am dus şi am pus flori la presupusul mormânt al lui Ceauşescu. Un ins a început să mă huiduiască: -De ce nu te duci alături să pui flori, la cimitirul eroilor?/ - Pentru că mie mi-a dat casă

    RăspundețiȘtergere
  12. Too young for communism but too fucked up in democracy,i'ma colonize the moon and live by myself...

    RăspundețiȘtergere
  13. Marea.Am vazut ieri marea si nu Marea Neagra ,ci Marea Mediterana.Imensa ,albastra si calda

    RăspundețiȘtergere
  14. da,poporul e usor de pacalit,de mituiut si de prostit...asta e,nu cred ca-l putem dezobishnui de chestiile astea!:|
    P.S. : va ashtept la MARE cat mai repede!!!sa va aud noile piese si pe plaja la vama veche...nu numai la buc:D!!!!HAIDETI vrau sa VENITI vara asta!!!!va ashtept!:P

    RăspundețiȘtergere