[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 18 decembrie 2008

Portelan

Portelan. Imi place sa rostesc cuvantul portelan. La "t" limba se arcuieste in fata si-mi loveste delicat lopatarii pentru ca mai apoi sa se retraga pe "l" si pe "a" detensionandu-se si lasand dupa caz loc unui mic balon de saliva. Mi se pare senzual acest joc al limbii lovindu-mi dintii sub auspiciul cerului gurii. "N" ul din final vine sa inchida barbateste aceasta excursie a silabelor. Celor care isi doresc o descriere magistrala a unei vocabule le sugerez prima pagina din Lolita lui Nabokov in original. Este un deliciu al simturilor.

Azi mi-am petrecut o zi in orasul asta gri cu gandul la portelan.

Aveti cuvinte care va "senzualizeaza"?

65 de comentarii:

  1. mie imi place sa rostesc "distilat de clorfeniramină acidacetisalicilică benzonatată pe sternocleidomastoidian" Îmi place cum te uiţi cu ochii căscaţi în monitor în clipa în care citeşti acest comentariu. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Da. Avem. :)

    PS: Pe langa cuvinte avem si "voci". :)

    Dvs. ?

    RăspundețiȘtergere
  3. tare:))) si totusi au si un singur cuvant?

    RăspundețiȘtergere
  4. cocostarc vrei albastru cuc portocal infinit picatura

    RăspundețiȘtergere
  5. posibil " exteriorizarea " si " stramb "

    RăspundețiȘtergere
  6. pentru că diriga e profă de engleză şi pentru că ştie cuvinte de-a dreptul tâmpite şi pentru că e bestial să joci mimă cu ea...

    incoprehensibil :)

    RăspundețiȘtergere
  7. EEEE, daca era profa de romana, aparea si un "m" la stramtoarea dintre "o" si "p" ...
    Dar inteleg ca e bestial sa joci mima cu dansa ...
    :)

    RăspundețiȘtergere
  8. mie'mi place "dragalas" ..spus cu gura mare si accent pe "sh" :">
    si "artificii" :))

    RăspundețiȘtergere
  9. scortisoara cu cafea lapte si vanilie.suna divin :)

    RăspundețiȘtergere
  10. şi mai există o definiţie a literelor alfabetului faină
    mi se pare senzual cum este rostit cuvântul:

    timiditate

    't' se lipeşte de 'i' şi sunetul explodează, limba rămâne în urmă ca lumina aprinsă într-un apartament în care nu mai locuieşte nimeni, 'm' produce atingerea buzelor ca flash-ul unei camere foto iar 'i' produce de data aceasta implozia, şi totul se prăbuseşte în cerul gurii ca sunet 'd' iar 'i'-ul reface, reconstruieşte un ansamblu care va ceda prin înlănţuirea sunetelor care produc explozii în cerul gurii 't' , 'a'-ul este privirea rece a unei camere care înregistrează departe şi care departează astfel că 't' şi 'e' sunt imaginea acelei ciuperci de praf care se ridică de la sol până la cer

    p.s

    în "Vorbeşte, memorie" tot a lui V.Nabokov :) dar pe la pagina 30 în trad. ro. ca leapşa pe culori

    RăspundețiȘtergere
  11. ... "SMARALD" , "CLESTAR" !
    Si de cate ori am ocazia, rostesc aceste cuvinte in contexte... simple... si pompoase!
    Sincer, imi cam "provoc" ocazii sa le pronunt, cu deosebi in scrierile mele...

    RăspundețiȘtergere
  12. Strrrudel si Snitel. Cu apasare pe "l"-ul de final cand limba ramane in aer cu varful lipit de cerul gurii si vibreaza.

    RăspundețiȘtergere
  13. "rythm". suna provocator
    "strashnic" si "naprasnic" ...

    RăspundețiȘtergere
  14. hmmm... ce ciudat. azi ma gandeam in masina ce fel de fata mi-ar placea... si mi-am zis: una careia sa-i pot spune cristal. si apoi mi-am zis nu! NUUU! nu e bine!hotarat NU! aha, gata stiu: portelan... poortelaan. si apoi m-am gandit ce rece suna diamant. dar in engleza nu e chiar asa de rau diamond, dar apoi mi-am zis porcelain suna infint mai bine chiar si in engleza.

    strange, nu? ma interb oare, cati oameni s-au gandit azi, asa, din senin, la portelan, si cu ce conexiuni?!

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi place "draga"...derivam ...'dragoste"..."dragule"...dar si "draguta"..."Auzi, Draguta!"...imi pare rau ca trebuie sa derivam :((...suna trist asa...
    Imi place ca e detestat si iubit (inDRAGIt) in acelasi timp :))

    RăspundețiȘtergere
  16. lo-li-ta.(aici ma simt nimfeta)
    Laurent, je t'aime.(aici ma excit usor)

    RăspundețiȘtergere
  17. "verde" e un cuvant pe care pot sa-l simt!

    RăspundețiȘtergere
  18. Chirila...Tudor Chirila... suna ...intr-un fel...

    RăspundețiȘtergere
  19. "Parfum" pentru ca "m"-ul suna ca un sunet de placere sexuala.

    RăspundețiȘtergere
  20. poate o sa sune ciudat..dar imi place foarte mult cumm se pronunta si,in acelasi timp, cum se aude cuvantul "Mavrocordat"...

    RăspundețiȘtergere
  21. Ce-mi place postul asta! Foarte tare!
    Mie mi se intampla sa rostesc in gand pana la plictiseala cuvantul "paradoxal". Habar nu am de ce. E un paradox. :))

    RăspundețiȘtergere
  22. Ciudat sau nu astazi am admirat o papusa de portelan, de ceva timp nu mai facusem asta. Ar fi "Uranus", "clestar", "Sidef" cu accentul pe "f", "pasiune" :)

    RăspundețiȘtergere
  23. si eu m-am gandit la portelan, dupa apus.in timp ce eram la hard rock pe la 18. undeva pe la numarul 34. langa o chitara prin Taberei. ma intrebam cum as vrea sa beau un ceai. langa mine era un tip care avea un laptop si radea. semanam cu el, zambeam. eu priveam telefonul (meu) si ma intrebam ce culoare as vrea sa fie ceainikul.

    RăspundețiȘtergere
  24. "a naclai" - ma trage ca un magnet rugandu-ma parca sa-l rostesc. :)

    RăspundețiȘtergere
  25. primul cuvant pe care l-a invatat un prieten arab in romana:"servetzel" doar dupa ce mi-a spus mi-am dat seama cat e de ciudat banalul servetzel

    RăspundețiȘtergere
  26. sun surprinsa ca nu am vazut "vis" nici macar o data.... cum poate sa lipseasca tocmai cuvantul asta...
    "vis"....suna asa de frumos..ca o soapta... alint...pace..dragoste...albastru
    iubesc cuvantul asta...suna divin

    un alt cuvant pe care il iubesc e ruj sau "rouge"...suna bine...senzual

    RăspundețiȘtergere
  27. caramel shi inca un cuvant cu "G"...nu l-am gasit ink dar sunt siguta k e ceva cu g:)...g e senzual:)

    RăspundețiȘtergere
  28. somebdoy...ma emotioneaza acest cuvant pentru ca in majoritatea filmelor cineva striga,,somebody,please help me"si cand ,,somebody"apare devin buni prieten sau chestii de genul asta.Plus ca literele se contopesc bine impreuna

    RăspundețiȘtergere
  29. oglindire.....nuj sigur....sau glas...imi place combinatzia asta de litere..."gl"

    RăspundețiȘtergere
  30. :)) credeam ca numai mie mi-se intampla sa-mi sune astfel anumite cuvinte. ex: pickles, pelerina,platonic...oare dc sunt toate cu "p"????

    RăspundețiȘtergere
  31. Imi place mult cum suna "Giurgila". Cand o sa fiu mare, asa vreau sa ma cheme ;))

    RăspundețiȘtergere
  32. "buclucuscar" suna asa frumos:X...si "frustrant":>:>

    RăspundețiȘtergere
  33. "probabil" si "zvapaiat". Nu imi place "furtun".

    RăspundețiȘtergere
  34. Lo-lee-tah... :)
    ce carte ...

    RăspundețiȘtergere
  35. dor.....si tandru....spuse in soapta...impreuna....contopite

    RăspundețiȘtergere
  36. ciel
    http://www.youtube.com/watch?v=1yrR3qOmN04&feature=related

    RăspundețiȘtergere