[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 15 ianuarie 2009

Cum miroase sufletul...

Sufletul fecioarei miroase a mosc si grau timpuriu stropit de ploaie.

Sufletul copilului miroase a zapada amestecata cu crengute de brad. Sau a abur de lapte ars.

Sufletul tarfei miroase a alge si crini in ziua a doua. Mai miroase a balta de noiembrie strabatuta de cizme din cauciuc.

Sufletul hotului miroase a frica. Iar frica miroase a carne de porc in descompunere.

Sufletul vaduvei miroase a lemn uscat. De fag sau de stejar.

Sufletul lasului miroase a cenusa muiata in apa salcie. Sau a carpa inca umeda de lesie si praf.

Sufletul fugarului n-are miros.

Sufletul bogatului miroase a peste crud sau a carne incinsa pe gratar stropita cu vin de tara.

Sufletul criminalului miroase a sudoare rece.

Sufletul politicianului miroase a flegma uscata pe furnirul decojit al unui birou de provincie.

65 de comentarii:

  1. Singura carte care am dus-o cu mine in afara tarii, in mai multe ocazii, este cartea cu poeziile lui Mihai Eminescu.
    Sper sa nu consideri intrebarea indecenta si sper sa-mi raspunzi:
    Daca Mihai Eminescu ar trai cu ce partid crezi ca ar simpatiza?
    P.S.
    http://www.pruteanu.ro/6atitudini/2007.01.18-eminescu.htm

    RăspundețiȘtergere
  2. Sufletul artistului? miroase ca si dupa o ploaie de vara? miroase a toamna?

    RăspundețiȘtergere
  3. sufletul meu miroase a copac, a cer ( noaptea de vara ) si a lamaie. cand sunt trista miroase a iarba. cand sunt fericita miroase a Soare.

    RăspundețiȘtergere
  4. @din cate stiu eminescu era de dreapta si
    A avut cateva manifestari virulente in sensul
    Unei drepte extremiste. Cum la noi nu exista
    O dreapta conturata clar cred ca sarmanul
    Eminescu ar fi ratacit fara partid

    RăspundețiȘtergere
  5. Sufletul mamei miroase uneori a cozonac fierbinte scos proaspat din cuptor.Alteori miroase a flori de musetel.

    RăspundețiȘtergere
  6. Sufletul fugarului de ce nu are miros?

    RăspundețiȘtergere
  7. :)oare... visele cum miros? caci sufletul meu e numai vise.

    RăspundețiȘtergere
  8. Fiecare suflet isi are propriul sau miros.Difera de la fiecare persoana...
    Suntem diferiti,avem vise sperante si dezamagiri diferite..
    Sufletele noastre miros a ceea ce suntem sau a ceea ce parem a fi,o caracteristica subtila a personalitatii noastre

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte frumos si inspirat mesajul tau. Nu m-as fi gandit sa asociez un anume tip de miros fiecarui tip de suflet (daca sufletele se impart in "tipuri").Ceea ce ai scris tu nu m-a inspirat sa gandesc mai departe, ca multi altii de pe acest blog, dar am absorbit cele cateva randuri scrise de tine asa cum sunt, si punct.

    RăspundețiȘtergere
  10. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  11. incearca si varianta cu imagini......
    sufletul meu este podul casei bunicilor mei de la tara plin cu vesela care mai de care mai colorata,porumbei si gugustiuci, carti si caiete prafuite, trestie taiata, hainute vechi, damigene goale, raze de soare ce strabat tigla casei....

    RăspundețiȘtergere
  12. @georgi_claudia: adevarul ca e frustrant, io scriu o poezie pur si simplu si vin unii si-mi zic cum ar fi scris-o ei. Tare nu?:))

    bine ca eminescu nu a prins blogosfera sa vezi cum ii rescriau luceafarul:))

    RăspundețiȘtergere
  13. si mie imi place...dar la ce va foloseste la unii atata exhibitie si atata pupincurism?
    ma scuzati pentru intransigenta

    RăspundețiȘtergere
  14. Ai spus prin octombrie ca pe muzica ta fac..defapt inca fac oamenii dragoste..ei...


    hmm...multa lume a facut si face dragoste pe muzica ta?

    relatia mea de 2 ani si 4 luni a luat nastere pe muzica ta:)

    Printre primele lucruri pe care i le-am povestit iubitului meu cand inca eram in liceu,clasa a 12-a, a fost partea mea preferata din Legaturi Bolnavicioase,partea cu "si chiar daca nu sunt prima care te-a sunat sa-ti spuna la multi ani...etc"..desi nu pot compara rel lui Sandu cu a Cristinei, cu rel mea si a iubitului meu,sunt profund indragostita de acel pasaj,si 1 an de zile ne-am alintat doar "robotzel si robotzico"..dupa care Zmeul ne-a mangaiat urechile noptile,nopti la rand,ne-am cantat reciproc melodia,am trait Cu tine,am plans pe Cantec prost si ne-am certat,cand spun de relatia noastra spun Vama,cand imi amintesc de primul nostru sarut spun Vama,cand ne certam avem la statusuri vama,fiecare scrisorica de dragoste are cate un vers din Vama...am plans pe mel tale,am ras,ma facut dragoste,ne-am certat..si ultimul concert la care am fost a fost prin....Octombrie sau Noimebrie...in Maxx la Balul celor de la Universitate,cand pur si simplu am urlat,la un moment aveam impresia ca te acopar la cat urlu,am plans si am cantat...

    felicitari,bravo sau...esti super tare,sunt cuvinte fara rost,fara valoare..nu cred ca s-a inventat cuvantul care sa iti multumeasca sau sa te felicite indeajuns :) La fel ii zic si LUI,inca nu s-a inventat cuvantul care sa exprime ceea ce simt pt el,iubire este mult prea simplu...

    RăspundețiȘtergere
  15. :( poate fiecare a vrut sa impartasasca din sine cate un pic, din trairile nascute din citirea versurilor tale...nu sa le rescrie.
    Asta ar trebui sa faca frumosul in sufletul unui om,nu?
    Sa nasca simtiri...acolo unde se mai poate bineinteles.

    RăspundețiȘtergere
  16. LOL Ferice de Eminescu ca amurit la timp...ei, nu te supara pe ei, incearca de fapt sa-ti fie pe plac, si asta pentru ca te iubesc, te stimeaza, te apreciaza, asa ca ia-o ca pe un omagiu. Stai...deasupra, si evita "scuipatii" cand pasheshti ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. Sufletul tau a ce miroase?Stii mirosul marii intr-o zi geroasa de iarna?cu ce l-ai asocia?

    RăspundețiȘtergere
  18. Offtopic: Tudor, nu ne-ai spus cum se numeste Valea Binecuvantata...
    @Sweet Little Nightmare:
    Sufletul indragostitului miroase a pamant reavan destelenit si a izvor salbatic de munte, a nori si a verde crud sangerand dintr-o frunza. (o parere :)
    Mirosul pielii fiecarui om este specific si diferit, mirosul are rolul chimic de a apropia, are un rol important in viata animala in scopul reproducerii, dar daaaa, si sufletul are un "miros".
    Mirosul banilor este ranced, probabil ca si mirosul lui Prigoana si a altora ca el, oricata risipa ar face de parfumuri extravagante.
    Am cunoscut odata o fata foarte frumoasa, zvelta ca o salcie si cu niste ochi mari albastri visatori. Superba, insa nu te puteai suporta apropierea fizica, deoarece pielea ei avea un miros specific foarte neplacut.

    RăspundețiȘtergere
  19. @...
    Nu e frumos sa spui ca unii, aici pe blog sunt pupincuristi. daca Tudor le-ar da sacose cu mancare si ei l-ar pupa in fund, ai putea sa-ti intorci scarbit(a) ochii si sa spui:uite-i si pe astia...in ce hal a decazut rasa umana! Dar Tudor le da sacose cu mancare pentru suflet, care-i ajuta sa creasca spiritual, nu sa decada! Eu personal nu vad nimic rau in a-i arata unui artist ca il apreciezi. Ce altceva au ei de la noi? Ma refer la artistii adevarati, nu la aia care fac bani cantand pe la nunti!

    RăspundețiȘtergere
  20. momentan nu am timp sa fac polemica ... dar iti pot spune sigur si cu mana pe inima ca lui tudor nu ii tin de foame aprecierile tale ;) . nu e rau sa iti manifesti aprecierea dar ce e prea mult strica ... toate au o masura si e bine sa stii limita ... sa cugeti mai mult si sa vorbesti mai putin ;))

    RăspundețiȘtergere
  21. majoritatea pe blogul asta dau comentarii asemanatoare,toate de lauda,nu ca nu ar merita sa fie laudat tudor,dar mereu sunt aceleasi pareri,si aceleasi laude,toti se intrec in cuvinte frumoase
    maybe it's just me

    RăspundețiȘtergere
  22. @savage
    and me :)
    la asta m-am referit...se intrec in cuvinte mari,iar un comentariu marcat de naturalete e adesea mai flatant ... si nu cred ca exista persoana la care sa ii placa rutina,eu cel putin o detest.devine plictisitor si pentru tudor,cred...la un punct...sa citeasca sute de laude a cate jumatate de pagina fiecare.scurt si la obiect e mai bine ;)

    RăspundețiȘtergere
  23. ai mirosit tu "balta de noiembrie strabatuta de cizme din cauciuc"? sau "carne de porc in descompunere"? sau "carpa inca umeda de lesie si praf"? sau "flegma uscata pe furnirul decojit al unui birou de provincie"?
    daca da, esti tare, frate!

    RăspundețiȘtergere
  24. astept sa ne spui ce gust au sufletele mai sus mentionate, sunt curioasa sa stiu in ce hal ti-ai chinuit stomacu' :))

    RăspundețiȘtergere
  25. o sa scriu chestiile astea undeva:)..foarte expresive

    RăspundețiȘtergere
  26. Prietenia cum miroase?Si perssoanele speciale?

    RăspundețiȘtergere
  27. un mincinos miroase a pipi. pe bune.

    RăspundețiȘtergere
  28. da...nici nu avea cum sa nu se simta fiorul.
    si acum ecoul epic care certifica propagarea emotiei in celalalt(doar pentru primele doua strofe, nu tin sa plictisesc:)): (ger, nemiscare, asteptare...timp...instaurarea primei zile insorite si preschimbarea fulgilor de nea in apa)
    acum: ...picaturile de ploaie se unduiau in tacere prin rosturile si chiar pliurile crengutelor de brad, asteptand cu infrigurare clipa infiltrarii in solul rigid-rece al diminetii de ianuarie. germenul de grau dintotdeauna deja amortit in pantecele pamantului razbate deodata in chip neasteptat prin stratul de zapada, nazuind sa guste pentru intaia oara albul absurd al norilor de lapte. copilul prins in magia jocului cu acuarelele aude chemarea strident-amara a germenului in(coltit)...acum delirul se propaga si in el...alege o culoare la nimereala (oricum nu le mai distinge, ele fiind deja intrepatrunse) si aseaza pe panza, mult prea timpuriu, doua fire de grau rosii... pe nefirescul albului, dar totodata in complicitate cu crengutele verzi...

    RăspundețiȘtergere
  29. @...
    Multumesc de sfat, iau act...am sa vorbesc mai putin...cand vin pe blogul tau!:))

    RăspundețiȘtergere
  30. genial Tudor:)
    dar afectiunea cum miroase?De fapt,cum iti miroase tie,pentru ca stiu ca,legat de asta,fiecare persoana ii percepe adierea in mod diferit...

    RăspundețiȘtergere
  31. Sufletul fugarului miroase a scortisoara...:)

    RăspundețiȘtergere
  32. ...nu am apucat sa vad comentariul de dinainte...nu e o aluzie...

    RăspundețiȘtergere
  33. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  34. Sufletele noastre miros a ceea ce ne aducem aminte ca suntem?..

    RăspundețiȘtergere
  35. De ce e rau ca oamenii sa gandeasca, sa viseze si sa fie inspirati de ceea ce scrii tu ? Chiar si daca uneori te contrazic, conteaza doar ca te contrazic sau conteaza cum o fac ? E foarte frumos ceea ce scrii aici pe blog de multe ori, dar doar asta vrei sa auzi ?
    Banuiesc ca e frumos sa primesti aplauze, dar oare e asa rau ca oamenii sa ramana in cap cu ceea ce au citit, chiar si rastalmacind uneori ?

    RăspundețiȘtergere
  36. :)) Luceafarul cunoaste si alte variante (mai moderne) decat cea finala a lui Eminescu.

    RăspundețiȘtergere
  37. de ce tineti cu tot dinadinsul sa reduceti poezia la un limbaj comun?...caci asta faceti acum...
    nu!!! , poezia e arta si arta nu are nevoie sa o intelegeti...e un ciorchine de sub-intelesuri, prin care se exprima doar ((si e esential doar'ul asta!)) realitatea celui care o transpune in versuri, note, culori,umbre... acesta fiind de fapt unicul mod in care se poate exprima trairea. alte cuvinte sunt de prisos...nu o sa puteti intelege in veci poezia pentru simplul fapt ca nu e nimic de inteles aici...se rupe doar o parte dintr'un suflet pentru a ajunge in alt suflet...

    RăspundețiȘtergere
  38. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  39. @...
    in sfarsit au observat si altii cata linguseala e pe aici...e un post frumos.chiar f frumos:)

    RăspundețiȘtergere
  40. De ar lua fiecare viata asa cum e...cu metafore...cu imaginatie..cu vise...ar zambii mai des..
    La multi ani mie....un minut pana la 12 :)

    RăspundețiȘtergere
  41. Sufletul poetului miroase a zbor ,
    Al pasarii , a inaltare si dor.

    RăspundețiȘtergere
  42. frustrare in ce sens ?

    http://www.jurnale.ro/simturile_sufletului-e11457-62145.html

    http://nonexpresii.blogspot.com/2007/04/sufletul-meu-miroase-benzin.html

    RăspundețiȘtergere
  43. Multumesc.Mi-ai purtat noroc.Tu si piesa "Scrisoare catre Fat-Frumos".Am participat la o preselectie pentru scoala Pygmalion.Era in fata mea doamna Stela Popescu.Am avut niste emotii groaznice.Si am citit cateva versuri din melodie.Am interpretat frumos,zic eu.Si am fost acceptata:)

    RăspundețiȘtergere
  44. o poezie foarte frumoasa...(numai k eu sunt de parere ca multi oameni nu au suflet...)

    RăspundețiȘtergere
  45. ...sufletul meu mirosea cândva a scorţişoară... astăzi este inodor, din lipsă de inspiraţie...

    RăspundețiȘtergere
  46. sufletul meu e lila si miroase a flori de liliac ...

    RăspundețiȘtergere
  47. Ar iesi un parfum pe cinste din sufletul meu.Din cele mai contradictorii esente

    RăspundețiȘtergere
  48. placuta aceasta latura a ta poetica. esti un explorator, cand scrii, cauti mereu alte nuante ale cuvintelor.

    RăspundețiȘtergere
  49. oare cum miroase un suflet fericit?

    RăspundețiȘtergere
  50. Chiar imi placea sincer cum scrii...

    RăspundețiȘtergere
  51. Sufletul miroase a alb si a stele.

    RăspundețiȘtergere
  52. Da.Fiecare suflet are propriul lui miros , pt ca sunt mii de suflete in Univers, pt ca ele sunt diferite.
    Chiar daca elen se vor intersecta la un momentdat , intr-un punct ce se afla intr-o continua miscare numit TIMP.

    RăspundețiȘtergere
  53. Deci asta este mult prea geniala. Faptul ca sufletul miroase consider ca este o inspiratie buna pentru cei care nu inteleg de ce fiecare este cate ceva.

    Great job,Tudor. :D

    RăspundețiȘtergere
  54. Nu stiu de unde ai avut inspiratie sa scrii asa ceva dar ti a iesit un text fooarte frumos. tare mult as vrea sa stiu a ce miroase sufletul tau? a ceva pur desigur caci de acolo izvoraste creatia

    RăspundețiȘtergere
  55. Sufletul ar trebui sa miroasă a esență aceea esență pură a unui om și nu al unui animal de om.

    RăspundețiȘtergere