[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 29 ianuarie 2009

Manelisti si Fotbalisti

Cineva m-a intrebat ieri intr-un interviu despre manele si fotbalisti! Am evitat sa raspund. Pe urma m-am gandit mai bine si mi-am dat seama de ce nu am facut-o. Pentru mine muzica moderna de la rock la tot ce vreti voi, vine cu atitudine. Mi-a placut Queen si pentru ca simteai cum crapa podeaua sub greutatea energetica a lui Freddy Mercury, imi place Rolling Stones pentru ca Mick Jagger pare un descendent al lui Brummel insusi iar Keith Richard poarta cu sine toata boema Parisului si Londrei la un loc.

Imi place Rammstein si pentru ca vad in atitudinea lor legendele germanice si romantismul lui Goethe . Imi place Metallica pentru ca sunt vikingi rau de tot si nimic nu pare sa zdruncine mersul corabiei lor iar AC/DC ramane intruchiparea libertatii si a viselor uscate de vant pe o autostrada care se indreapta spre vest. U2 este povestea irlandeza nascuta din eterna revolta sociala iar Beatles inseamna pentru Anglia exact ce a insemnat Byron dupa ce a vizitat Grecia.

Toate numele insiruite mai sus propun o atitudine si o sa-mi spuneti ca sunt pretios daca nu cumva si ridicol. Iar eu o sa va mai spun ceva. O sa va rog sa ascultati un disc al lui Faramita Lambru cu Dumitru Dona Siminica si o sa ascultati atitudine. Si este muzica lautareasca. Pentru ca lautarii sunt aceia care ostoiesc durerea nesfarsita din pieptul lui Mitea Karamazov sau chiar a lui Lica Samadau. Asta sunt lautarii. Nimic altceva decat perpetuarea muzicala a nostalgiei noastre. Iar asta e al dracului de atitudine.

Manelistii insa, ei nu sunt nimic. Ei ratacesc printre sute de euro transpirate.

31 de comentarii:

  1. intr-adevar...
    Si totusi...suntem noi ce promovam noncultura.
    Trist,foarte trist

    RăspundețiȘtergere
  2. noi romanii...toti...asa cum am scris in articolul meu...." orice prost alb ca varu poate sa cante cat de tigan este el"...iar asta pentru romania este cea mai proasta reclama...

    RăspundețiȘtergere
  3. Toti fotbalistii "e" manelisti. Masini, euro, fitze. Exista o parte buna a acestei crize economice: se vor curata multe din aceste nulitati culturale. Pentru ca manelistii sigur nu stiu sa investeasca banii pe care i-au facut pe la nunti sau alte chefuri. Si fara bani, ei nu vor mai fi asa de mediatizati. Ca si Becali.
    http://blog.nobine.ro/search/label/muzica

    RăspundețiȘtergere
  4. stima lautarilor...pacat d bietii fotbalisti. se dau dupa preferintele patronilor lor, ca sa para umili in fata acestuia...

    RăspundețiȘtergere
  5. manelosspirit...

    http://bp0.blogger.com/_Ialg0Mao1uQ/R-VpobmwI9I/AAAAAAAAAPk/w9rIbDlWzZ8/s1600-h/manelosspirit.jpg

    RăspundețiȘtergere
  6. pe mine ma apasa cerul pe la 7 si mi-am inceput dimineata cu Sfantul Petru...

    RăspundețiȘtergere
  7. nu-mi plac manelele. daca cineva imi zice ca e fan manele...wow, deja din start l-am catalogat drept: INCULT. :))))) serios daca nu, e imposibil ca unui om ce are cat de cat cultura ( a propos de ce scriai tu - ma refer si la cultura muzicala) ii este imposibil sa-i placa manelele. din fericire, stiu cat de cat muzica. stiu ciupi si cateva note la un pian ( respecte profului meu de pian- d-l Bertea). maneaua nu e muzica. e.... un sir de note lalaite, trase par si de ce mai vreti voi. insa nu e muzica. muzica adevarata e arta curata. e inovatie. e sublim. e ceva divin, ce lasa in tine un acord si o imbinare de sacru si profan. si punct.
    cat despre fotbalisti. sunt microbista. atat. in rest, no comment! ca e mai bine asa...

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. ai uitat de frank sinatra, johnny cash si elvis... :p...si de...vrei sa nu ma mai opresc pana maine???...oare ce ne-am face fara muzica???

    RăspundețiȘtergere
  10. spunea...
    exista o categorie disctincta de public careia manelistii sau industria i se adreseaza, din aceasta categorie fac parte si ascultatori care au o cultura... atitudine? cum nu au atitudine? atitudine de manelist e si asta o atitudine :P in criza asta vor fi singurii care vor supravietui fara probleme :D si fara munca si prea mare efort.

    RăspundețiȘtergere
  11. am avut norocul sa nu mi se fure startul , cand am facut cunostinta cu muzica-fenomen/curent. In anii 80-85 eram adolescenta, si am inceput cu Led Zeppelin ; Plant a ramas dragostea vietii mele. Mercury m-a sedus cu spectaculozitatea lui. one man show-putea sa cante un plugged , singur, si publicul era in miinile lui . M-a fascinat Pink Floyd , ca mesaj al versurilor , am cazut in spagat in fata vikingilor, cum le spui tu, si mi-a intrat in sange , ca o componenta vitala, White Snake. Dar.... puneti-ma la zid si dati cu pietre , am descoperit in casa parinteasca niste discuri vinil, cu un tip, Salvatore Adamo, care canta o chestie "Tombent la neige" , de mi-au stat toate ceasurile in casa . Si unii, Emerson, Lake and Palmer, cu "C'est la vie" , de nu mi-am gasit resuscitarea . Si mai mor dupa unii , 100 pipers, ca pe eticheta de wiskey, de canta Amazing Grace la cimpoaie. Si imi plac si acordeoanele alea mini, de se canta bucati frantuzesti. Manele nu canta. sigur. Deci nu sunt in pericol

    RăspundețiȘtergere
  12. din pacate eu n-am trait acele vremuri minunate si poate le putem numi chiar "epoca muzicii de aur",desi mi-as fi dorit acest lucru din tot sufletul.fac parte din generatia asta moderna,care,din pacate,inafara de manele,fite si bani n-au nimici altceva in cap(majoritatea).e trist sa vezi cum acesti "fani" ai acestui gen de muzica se inmultesc pe zi ce trece,iar rar mai intalnesti un adolescent sau chiar un major in zilele acestea caruia sa-i vibreze pana si sangele in vene cand asculta Metallica sau Rolling Stones.Tudor,chiar de admir enorm pentru ceea ce faci,dar mai ales pentru ceea ce esti!

    RăspundețiȘtergere
  13. Toata tara-i o manea!
    dricta la la la la la
    Si io ma mandresc cu ea
    dricta la la la la la
    Baselu e sefu lor
    dricta la la la la la
    Seful manelistilor!
    dricta la la la la la
    El are parale multe
    dricta la la la la la,
    Si gagici ministre culte!
    an ta la la la la la

    RăspundețiȘtergere
  14. MUZICA....e ceva divin!!!Nu mi-as putea imagina viata fara acest CEVA care ne face sa ne amintim ca suntem oameni!Indiferent daca inseamna incantare,refulare,extaz,nostalgie...,muzica E TOT,e "stenografia emotiei"cum spunea Lev Tolstoi!Desi nu am prins intocmai epoca de aur a muzicii (fiind nascuta in anii`80),am recuperat ulterior si nume precum:Queen,Guns `N Roses,U2,Depeche Mode,Dire Straits,The Rolling Stones,Whitesnake,The Cure,Phil Collins,Paul Weller,A-ha,Bon Jovi,Metallica,Aerosmith..au ajuns sa-mi umple playlistul si viata!!Manele?Asta asculta numai dobitocii,primitivii... E grotesc!Pacat de copiii astia care au crescut pe manele,slabe sanse de recuperare!!!:(

    RăspundețiȘtergere
  15. fotbalistii de la noi nu sunt manelisti pentru ca joaca fotbal;sportul in sine nu te manelizeaza.sunt manelisti pentru ca sunt romani:) Alex Del Piero de exemplu e deseori vazut la concerte Oasis,la fel si Ryan Giggs..sau portughezul Nuno Gomes,care e mare fan U2..Ce sa mai zic de Slaven Bilic care acum antreneaza Croatia si in paralel este chitarist intr-o trupa de rock..dintre ai nostri parca doar pe Ogararu l-as vedea mai aproape de Debussy decat de manele:) Oricum,amuzanta alaturarea lui Whitesnake langa celelalte nume..

    RăspundețiȘtergere
  16. ultima fraza au pus-o intr-un ziar
    citat din'tudor chirila' :))

    RăspundețiȘtergere
  17. @Starlight:Nu inteleg ce ti se pare atat de amuzant??!!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Imi place ce ai scris despre Freddy Mercury, chiar asa e, o voce inegalabila.

    RăspundețiȘtergere
  19. http://adrian-popa.blogspot.com/2009/01/la-inceput-fost-maneaua-acum-e.html

    RăspundețiȘtergere
  20. @diana: crede-ma,nu am vrut sa te supar cu ceva:)dar curentul hair-rock cu barbati care bat spre 40 de ani si canta in colanti stralucitori refrene glorioase mi se pare tare amuzant :D singurul care are voie oricand cu colanti e mick jagger :))

    RăspundețiȘtergere
  21. @Starlight:cred ca realizezi ca la vremea aia erau foarte cool:))Oricum ,nu colantii sclipiciosi ma intereseaza,muzica face totul!!!btw:abia astept concertul Depeche Mode din mai:)

    RăspundețiȘtergere