[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

luni, 26 ianuarie 2009

Zilele lui Nicolae Ceausescu

Astazi acum nu stiu cate zeci de ani s-a nascut Nicolae Ceausescu. Nicolae Ceausescu a fost unul din cei mai mari dictatori, daca nu cel mai mare dictator al Romaniei Comuniste. El a omorat romani folosindu-se de un aparat represiv numit securitate. A omorat romani si a construit metroul. A demolat biserici. Cu ajutorul securitatii a instaurat un regim de teroare bazat in primul rand pe interzicerea aproape a oricarei forme de comunicare intre indivizi. Aceste masuri extreme i-au ajutat pe romani sa fie uniti si sa descopere metode "subversive" de a-si impartasi opiniile impotriva sistemului. Ceausescu a construit metroul si ne-a oferit doua ore de program la televizor. Dintre aceste doua ore o ora si jumatate reprezentau realizarile agriculturii si industriei. Ceausescu a finalizat canalul Dunare-Marea Neagra unde au murit alti oameni. Unii dintre ei sunt poate bunicii celor care citesc acest text. Oameni au murit si la constructia Casei Poporului care gazduieste.Parlamentul Romaniei actuale. Si aici au murit oameni pe o perioada de peste zece ani de constructii.

Ceausescu a avut curajul sa infrunte Uniunea Sovietica in 1968 si a refuzat sa intre cu armata romana in Cehoslovacia. Gestul acesta i-a adus recunoastere din partea civilizatiei occidentale care l-a privit ca pe un luptator idealist impotriva comunistilor rusi. In realitate a fost o miscare politica abila care i-a permis lui Ceausescu sa dicteze linistit, ba mai mult sa se foloseasca in mod concret de politicile economice deschise catre Romania. Individ subcultural, dar cu forta si un soi de charisma Ceausescu a reprezentat terenul cel mai fertil pentru semintele paranoiei si ale cultului personalitatii. Mugurii acestor boli ale mintii au inflorit in anii 80 cand Ceausescu a vizitat Coreea de Nord de unde s-a intors fascinat de felul in care mii de oameni manuiau placute pe stadioane creand imagini idilice cu liderul lor. A inaugurat acest tip de spectacole omagiale si in Romania disponiblizand zeci de mii de oameni saptamani intregi. Spectacolele nu erau la fel de reusite pentru ca romanii sunt mai ingalati decat asiaticii. Mai incurcau placutele sau reuseau chiar sa traga chiulul de la zecile de repetitii. La scara macro era insesizabil astfel ca portretul lui Ceausescu reusea sa acopere tribuna a doua a stadionului 23 august sub mainile miilor de chinuiti.

Ceasusescu a impus un regim permanent de austeritate pentru a-si implini obsesia de a avea o Romanie fara datorii. Romanii nu aveau carne decat foarte rar si dupa cozi interminabile. Muschiul de vita era un lux. La fel si salamul de Sibiu. Copiii acelei perioade au vazut prima data banane dupa Revolutie. Nu exista Coca Cola in Romania si in ultimii ani nici Pepsi. Intreruperea curentului electric era la ordinea zilei. Ceausescu a propus omul de tip nou care manca salam cu soia si nu consuma carne. Faina si uleiul erau rationalizate. Au fost vremuri foarte grele in care puteai sa ajungi in beciurile securitatii pentru vreo gluma cu "tovarasul" sau in urma vreunui denunt. Romanii au supravietuit uniti si plini de umor.

In 1989 in urma unei lovituri de stat care a fost catalogata drept revolutie Ceausescu a fost executat. I s-a inscenat un proces de fatada. Conducerea Romaniei a fost preluata de securitate si comunisti reformati. Aceste lucruri nu s-au schimbat nici pana in ziua de azi. La cateva luni dupa sangele varsat la Revolutie, s-a mai varsat o data sange in Piata Universitatii pe 13 iunie 1990.

Celor tineri care cititi acest blog si nu ati apucat acele timpuri as vrea sa va aduc aminte ca parintii si bunicii vostri au trait greu. Tineretea lor n-a avut parte de ceea ce tineretea voastra are. Cred ca e de datoria voastra sa traiti frumos si sa faceti o sarbatoare din vietile voastre. Si e de datoria voastra sa schimbati aceasta tara si sa aveti grija ca NICIODATA sa nu mai avem un NICOLAE CEAUSESCU.

Din pacate va trebui sa schimbati totul din radacini pentru ca cei care ne conduc sunt murdari si patati, sunt "emanatiile" Revolutiei. O sa reusiti?

Si daca in Povestea voastra aveti nevoie de Prieteni asa cum Harap-Alb a avut nevoie, eu sunt aici. Sa stiti ca mi-a placut sa ies in strada cand am crezut cu adevarat in ceva. Poate cel mai bine in viata mea de pusti m-am simtit cand am fost scuipat de o femeie pentru ca aveam la gat un carton pe care scria "golan 100%" si ma indreptam spre Piata Universitatii blocata de cei care mai credeau....

46 de comentarii:

  1. Frumos si adevarat articol.Si eu as fi iesit in strada daca as fi existat pe atunci:D Uneori mi-e teama sa nu avem din nou parte de un Nicu Ceausescu...Mi-ar placea sa schimb lumea,sa SCHIMB CEVA.Sa realizez ceva pentru o tara in care demagogia guverneaza.Poate e doar un vis de al meu...

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi doresc ca generatia mea sa mai lase aerele de blazati si sa isi doreasca mai mult sa schimbe si sa lupte. M-am saturat de sintagme de genul "Romania nu mai are scapare". Romania e fiecare din noi si fiecare din noi putem alege sa comentam in barba sau sa facem un pas cat de mic spre bine. De exemplu un pas este si sa iti doresti, un alt pas e sa crezi, un alt pas e sa fii bun cand poti fii rau, sa zambesti...

    RăspundețiȘtergere
  3. Cum a putut sa ajunga sa conduca Romania un asemenea om?:| Am citit acum ziarul Scinteia(publicat o data cu Jurnalul National) si am vazut datele personale ale dictatorului.E incredibil!A fost un om prost,fara carte si nebun.Numai 4 clase:| Daca asa sta situatia si eu as putea sa conduc Romania:|

    RăspundețiȘtergere
  4. eu chiar cred!!cred ca putem schimba ceva,stiu ca nu va fi ceva brusc si mai avem foarte mult de invatat,dar noi suntem generatia nascuta la revolutie,noi suntem cei cu o noua viziune si cei care ar trebui sa dea jos toate urmele de comunism ramase la putere.Poate ca vorbesc prostii,dar desi multi ne considera superficiali,vad in multi de varsta mea dorinta de mai bine. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Momentan romanii dau bir cu fugitii si se duc in tari straine cu convingerea ca acolo e raiul pe pamant iar in Romania e un iad. Sa-mi spuna si mie cineva pentru ce s-a facut revolutia? Ca sa se poata fugi mai cu spor? Nu pun la indoiala faptul ca oamenii au suferit, dar nu cred ca trecutul comunist trebuie vazut numai in negru. Oameni au murit si cand s-au construit piramidele, oameni au murit si cand au fost inaltate palate, catedrale, oamenii au murit, mor, si vor muri tot timpul. Nu cred ca a fost un argument potrivit pentru concluzia postarii. De ce sa vrem sa facem o Romanie mai buna pentru oamnii care mor si nu o facem pentru cei care traiesc?
    Fac parte din prima generatie post comunista, asa ca eram compusa doar din cateva celule cand parintii mei traiau Revolutia. Ceea ce imi povestesc ei:Oamenii erau mai uniti. Copii nu uitau de prieteni ca sa se joace zile intregi War Craft sau alt joc, pustoaicele nu aveau hi5 pe care sa-si puna poze dezbracate si mass-media nu mediatiza pana la absurd violuri, crime, elevii nu isi bateau profesorii pentru ca ii respectau. Sau poate ca traiesc eu cu viziunea unei Utopii.

    Sper sa nu imi fie luat in nume de rau acest comentariu. Am incercat doar sa expun un alt punct de vedere, al meu, al vesnicei optimiste care se lupta sa-si pastreza karma curata si vede picatura de bine din mare raului.

    RăspundețiȘtergere
  6. Tudor Chirila: aplauze!! La scena deschisa :)"cred ca e de datoria voastra sa traiti frumos, sa faceti o sarbatoare din vietile voastre..."fara sa se gandeasca la Ceausescu, citeam (si urmaream niste poze) azi pe blogul unei prietene despre plaja romaneasca a anilor '77-'78.Am ajuns amandoua la concluzia ca pe vremea aceea, oamenii traiau frumos, se bucurau frumos! Din nefericire, azi mult prea multi oameni miros a mlastina, a apa statuta!Se intelege ca sunt o nostalgica anilor aceia, dar doar prin prisma lucrurilor pe care le-am spus, nicidecum o nostalgica a comunismului.ce minunat ar fi daca oamenii ar pastra inocenta fericirii!

    RăspundețiȘtergere
  7. Desi aveam numai 12 ani cand a venit "revolutia" m-am bucurat nespus... o sa razi dar ma bucuram pentru ca ma saturasem sa vad la tv., in acele 2 ore, numai genericul de la desene animate si inceputul si sfarsitul unui film bun, ma bucurasem pentru ca stiam ca luase sfarsit statul in intuneric la propriu si la figurat sa stau in frig si sa-i privesc pe ai mei cum se zbateau sa faca rost de papa bun, pentru faptul ca stateam la cozi infernale sa-mi cumpar ceva de incaltat si pentru ca trebuia, in fiecare zi, sa-mi pun sacosa la magazinul de paine cu 8 ore inainte sa soseasca masina sa cumpar pe tighet painea care ni se cuvenea. Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca daca vroiai sa-ti faci o casa mai mare, cu etaj, ce insemna asta. Nu exista progres, vesnicia parca se nascuse in Romania. Ce-i drept citeam mai mult, ai mei la fel, mama spala cu o mana si cu una citea, ne bucuram de sarbatorile de paste si craciun altfel...Imi faceam lectiile cand s-a intamplat si din camera mea de la birou parea liniste dar la radio era mare agitatie si stiam ca aceasta va aduce o schimbare si a fost una mare si in spre bine zic eu... eu sunt din Brasov, ca sa intelegi mai bine de ce am simtit regimul de atunci, si nu aveam rude la tara sa aduc porcul si gaina, faina si oul, ai mei au supravietuit datorita cozilor si tichetelor de masa. Nu mai intru in detalii ca e mult de povestit, am trait si am simtit la maxim regimul chiar daca aveam numai 9-12 ani.

    Ca sa se schimbe ceva, adica mai mult decat s-a schimbat pana acum, esti de acord cu mine ca trebuie sa moara toata generatia (generatiile) de la 80 pana la 40 ani? daca faci parte din ea nu te supara... :P
    Sa-i fie tarana usoara lui Ceausescu.

    RăspundețiȘtergere
  8. Uneori am impresia ca si azi marea masa are inca nevoie de un "conducator unic" si ca nu prea prinde ideea de democratie, de a alege informat si nu pe baza unei popularitati facute din saritul in multime si bautul din sticla in fata oamenilor.Si ca din pacate "liderul" de azi isi contruieste cam aceasi imagine de unica solutie, unicul ce are dreptate, cel care repara tot, si incet incet omoara orice urma de opozitie(sau de alta parere). Sper sincer sa nu se ajunga inapoi la o asemenea megalomanie cum a fost inainte de 1989, si cred ca avem in ziua de azi destule posibilitati incat sa impiedica asta.

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte adevarat si real tot ce ai scris tu!
    acum vreo cateva zile am citit o carte despre Auswitz..stiam ca a fost unul dintre cele mai mari lagarea de exterminare din Germania nazista, dar totusi nu mi-a venit sa cred cate cruzima poate sa existe intr-un om...am ramas marcata
    Totusi si nou am avut un astel de model prin dictatura lui Ceausescu..poate nu la fel de crud si ipocrit dar la fel de dureros
    Ma gandeam ca daca ar fi de natie germana mi-ar fi rusine sa-mi povestesc istoria...totusi..sunt de natie romana...si simt intr-o oarecare masura la fel...

    ma simt mai bine:-< ...desi socul poate ca nu o sa-mi treaca niciodata

    RăspundețiȘtergere
  10. Pace Tudor...Un articol foarte important pentru orice român...Sunt vorbe care ne dau speranţa să privim în viitor în bine...Nu uita că şi tu eşti tânăr, ţi-ai făcut şi un nume, deci poţi contribui mai mult la schimbare decât noi "golanii 100%", bineînţeles cu ajutorul nostru...Eu sunt curios din generaţia mea ce va ieşi peste 20-30 ani...Mă uit în jurul meu şi văd aceeaşi oameni trişti şi lacomi...Unire şi creativitate zic eu că e arma ţării cea mai importantă, dacă o vom respecta vom căştiga acest război psihologic...
    Toţi jucăm teatru în viaţa asta, dar unii iau personajele prea în serios :D...
    În afara subiectului : mi-a plăcut prestaţia ta în "BILOXI BLUES" săptămâna trecută şi sper cât de curând că te pot vedea şi într-un film "bombă"...

    RăspundețiȘtergere
  11. multi oameni au murit pentru ca noi sa fim acum aici,pentru ca eu sa tastez pe butoanele astea

    RăspundețiȘtergere
  12. R.I.P. Nicolae Ceausescu.
    Ceausescu a fost dictatorul care a domnit cu ajutorul populatiei fricoase, exact acelasi lucru se intampla si cu imparatii care sunt azi in conducere.
    Ceausescu folosea securitatea ca forta, azi e legal si se asculta telefoanele prin lege.
    Ceausecu a impus o anumita ordine si disciplina la locul de munca( si la muncitori si la intelectuali ) azi e praf si pulbere disciplina
    Ceausescu a stiut sa mentina invatamantul la un rang inalt si destul de bine organizat, azi avem bac-ul intr-un fel, maine in alte 3 feluri, multi profesori sunt aproape analfabeti iar respectul in interiorul scolilor este zero absolut.
    Ceausescu reusea sa faca agricultura azi taranii fac o pul-bere cu ajutorul unui ministru de "palinci si carnati".
    Ceausescu a dat blocuri la tot omul, edilii de azi nici macar nu pot sa le vopseasca(pt. estetica oraselor).
    Ceausescu a asfaltat ceva carari si multe din drumurile de acum, democratii au facut 100 m de autostrada cu 600 milioane de euro.
    Ceausescu a incercat sa omoare intelectualii si artistii veritabili, acum majoritatea sunt cumparati si sunt cele mai frumoase marionete.
    Ceausescu a omorat oameni si azi se continua obiceiul prin: lipsa medicamentelor pt. diabetici, calitatea proasta a traiului, sistem sanitar de anii 1965, baroni, bufoni, etc.
    La romani binele , se pare ,ca trebuie impus cu forta.
    Ceausecu face parte din istoria noastra si va spun sigur ca peste 100 de ani Ceausecu s-ar putea sa fie mai apreciat decat mascaricii tradatori si marionete care conduc din '89.
    Nu sunt comunist, nici ceausist sunt doar suparat ca nu pot sa scriu R.I.P. Basecu, Nastase, Geoana, Iliescu, Stolojan, Roman, Ciorbea, ADRIEAN (LOL) Videanu, etc.

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  14. la cum se misca lucrurile in tara asta se poate ca un alt Nicolae Ceausescu sa apara dar sa gandim pozitiv.

    RăspundețiȘtergere
  15. Inca ceva doar inca ceva.
    Imi pare rau pentru tinerii care la revolutie aveau intre 17 si 30 de ani,cred ca ei sunt cei mai dezamagiti...
    Salamul de Sibiu acum il gasesti dar nu mai e asa de bun si sunt mai putini care cumpara din cauza pretului
    .

    RăspundețiȘtergere
  16. Pace pentru julienzs...
    Omul ar fi nemulţumit chiar dacă ar trăi în paradis...Tot s-ar găsi ceva care să nu-i convină...Aşa că nemulţumitului i se ia darul...

    RăspundețiȘtergere
  17. Sa nu mai existe un nou Nicolae Ceausescu.
    exista si l cheama Traian Basescu
    Incet dar sigur si de multe ori insesizabil dar ne indreptam ,tinand proportiile de acelasi lucru. numai ca nu se mai numeste comunism ci "democratie basesciana". Comunismul apare atunci cand puterea nu mai este impartita.. si la cum decurge treaba :|
    oricum tot ce poti vedea in tara asta e facut de ceausescu .in vara asta la munte ma ne arata un ghid cum era curentul electric dus pana in varful muntelui prin niste locuri inimaginabile si drumurile construite de ceausescu. si ne intrebam cum de in 20 de ani nu s a mai facut nimic..

    RăspundețiȘtergere
  18. Ceausescu a fost bun vreo cativa ani de la preluarea functiei, ca dupaia a fost foarte influentat de "Leana din fundu' curtii". O foarte mare influenta a avut-o Elena Ceausescu. Oricum, faptul ca a fost omorat chiar in ziua de Craciun, ceea ce nu se face mai ales la un popor crestin, este o prostie. Am auzit zvonuri cum ca ar fi fost infropat dupa un ritual evreiesc, si anume cel talmudic. Multi din cei care apareau in decembrie '89 la TV erau (si inca mai sunt) KGB-isti (spioni ai Rusiei). Ceausescu in ultimele conferinte internationale isi exprimase cateva idei prea marete pentru a fi acceptate de URSS. Sunt multe de aflat ...
    Mai avem nevoie de vreo 40 de ani pana ne putem considera 90% curatati de comunisti.
    E trist ca tinerii din ziua de azi nu mai fac nici un apel la istorie, ba mai rau, chiar o iau in deradere. NU mai au pic de respect pentru cei care au luptat ca noi sa traim intr-o lume mai buna.
    TREZIREA DRAGI ROMÂNI!
    "NU NE-AM LUPTAT PENTRU JUCARII!"

    RăspundețiȘtergere
  19. Ma suna ieri varamea: "Vezi ca ti`e iubitu` la tv..pe Antena2.."..cam greu am gasit programu` dar a meritat:)
    Nici nu am miscat..

    RăspundețiȘtergere
  20. @ Alflori Marius @ adevar vorbesti(in prima parte) !!! Amin. :))) nemulţumitului i se ia darul??? cu asta nu sunt de acord in rest am observat si eu ca sunt impotriva oricarui sistem.

    RăspundețiȘtergere
  21. Wow, sunt un pic uimita de reactii... Si de profunzimea lui Tudor, de ce sa nu recunosc. Incep sa am revelatii chiar cand ma gandeam ca nu prea mai exista oameni care sa priceapa chiar ca e bine ca nu mai exista Ceausescu.
    Si eu mi-am facut veacul prin Piata Universitatii, in '90, eram studenta in anul doi, si provinciala din mine nu pricepea cum se petrec schimbarile din lume si de ce trebuia sa se moara ca sa se traiasca. Colegii mei de camin veneau batuti mar de mineri, cu capete sparte, iar la televizor totul arata altfel.
    Nu stiu daca mi-e dor de vremurile acelea. Ma bucur ca am fost parte din toata nebunia in care ne certam cu prietenii pentru ca nu intelegeau ca politica era contrafacuta.
    Am fost acolo. Nu vreau sa mai aud de Ceausescu, nici nu vreau sa ma gandesc la cozi, la femei care mureau, la frig si program TV de 2 ore, dar mai ales la oameni carora le era groaza sa vorbeasca, pentru ca nu stiau cine ii asculta de fapt.

    Nu, nu mai vreau. Si eu, ca si Tudor, as vrea doar sa stiu ca nu va mai fi posibil. Niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  22. desi eram mica aveam ecuson facut de tata pe care scria "GOLAN ADAPAT" si adormeam in masina cand ne intorceam din piata

    RăspundețiȘtergere
  23. azi facea 91 ani... putina cultura frate, a fost unul dintre cei mai importanti conducatori.

    RăspundețiȘtergere
  24. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  25. Ce pot să zic despre Ceauşescu sunt păreri pro şi contra...A făcut multe chestioare vizibile, a condus turma de oi pierdute, le-a educat puţin, i-a transformat în adevăraţi roboţi...A făcut multe şi bune şi rele...Acum să lăsăm Morţii cu morţii lor...Dacă punea şi puţină credinţă în ce făcea, poate nu ajungea să plăteasca de Crăciun...Să privim în prezent şi viitor...Pace...

    RăspundețiȘtergere
  26. In ultimul timp m-am gandit la dictatura carlista. Instaurata pe un fond de instabilitate politica, pe rezultatul campaniei regelui de compromitere a partidelor politice, a parlamentului si a sistemului pluripartit si pe increderea populatiei in Carol al II-lea. A adus suspendarea Constitutiei si situarea presei, radioului, parlamentului, guvernului, puterii judecatoresti in subordinea regelui. Infiintarea unei singure organizatii politice in stat. Iti suna cunoscut? Implicarea este bine-venita dar…crezi ca acest …neam va invata vreodata sa-si depaseasca naivitatea sau ignoranta ca un “choice of a new generation”?

    RăspundețiȘtergere
  27. Okay, nu am trait atunci, si toate miile de interpretari nu au facut decat sa dea o infinitate de nunate problemei asteia. Ce vad insa, este mentalitatea oamenilor ce au cunoscut vremurile, dar si o tara care a fost facuta 100% in Comunism, ca de atunci, stagneaza.
    Ca orice, are avantaje si dezavantaje. Azi a fost ziua mea, si de cand ma stiu, mi s`a reamintit evenimentul asta. Nu stiu daca e bine sau rau, dar cu siguranta erau si aspecte pozitive.

    RăspundețiȘtergere
  28. nasol post... nu te prinde postura asta de idealist. e fad ca painea fara sare. scrie cum iti vine, ca scrii misto - lasa aberatiile astea moralizatoare.

    RăspundețiȘtergere
  29. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  30. 'as fi iesit si eu in strada daca traiam pe atunci'-dragii mei, traim aceleasi vremuri si stam cu nasu-n pamant, in speranta ca totul va trece de la sine.
    Ceausescu a fost cel care a terminat prima si singura autostrada din Romania!nu-l blamati!n-ati fost acolo!
    P.S. a nu se intelege ca il admir.deloc.a calcat mandria unei natiuni in picioare si ne-a inglobat o nenorocita de mentalitate de gaini.

    RăspundețiȘtergere
  31. Ai perfecta dreptate. Noi, generatia noua trebuie sa schimbam ceva, si asta trebuie sa inceapa cu mentalitatea.
    Nu se poate continua cu astia care s-au dat tot timpul pe langa Ceausescu si fac acum pe salvatorii patriei, la fel cum au facut cand au aparut in fatza dupa revolutie si si-au batut joc de oamenii care si-au dat viata pentru libertate.

    Generatia noastra are nevoie si de lideri, de exemple. Generatia noastra nu stie pretui suficient libertatea, si ii este frica sa se exprime.
    TU esti printre exemplele de care avem nevoie, si printre acei lideri, chiar daca nu direct din sistem. Tu, Tudor Chirila, poti schimba mentalitati, asa cum ai facut-o mereu. Tu ai invatat mii, poate milioane de oameni sa pretuiasca o zi de vara.

    RăspundețiȘtergere
  32. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  33. Nu stiu dak e posibila aceasta schimbare... cel putin nu in secolul asta, pt ca prin firea noastra de a fi romani si de a nu-i dezamagi pe cei ce au fost inaintea noastra avem o manie pentru avutie, si majoritatea din cei care cred ca pot schimba ceva si vor asta, in momentul in care vor avea posibilitatea sa schimbe ceva, cat de mic, suntem hipnotizati de obsesia romanului de a avea mai mult, cat de mult... dar sa speram ca ceva se va intampla, sa speram... Si pana la urma inainte de 89 era si mai rau si mai bine decat acum, nu ca ash dori sa traiesc in acele vremuri... Pana nu demult imi spuneam ca nu o sa plec din tara decat in concedii, chiar dak nu am acea varsta(fiind inca student), dar am ajuns la concluzia ca as prefera sa muncesc si sa traiesc in strainatate si nu neaparat pentru banii in plus, ci pentru respect...

    RăspundețiȘtergere
  34. daca citesti commenturile de mai sus, ne dam seama ca Tudor are sanse de presedinte."tu, tudor, tu ne poti salva!"asta suna si mai rau decat "te-as iubi, orice ar fi!"=)), imi pare rau, dar asta e...in rest, faine articole!daca vrem sa programam un concert Vama, pe cine caut?:)

    RăspundețiȘtergere
  35. Nu septimia, ideea nu e sa sune asa.
    Nu un presedinte influenteaza oamenii...el doar isi face sau nu treaba acolo. Unui presedinte ii e greu sa schimbe mentalitati. Daca intrebi oamenii pe strada de o persoana publica de care sunt influentati, cu siguranta putini il vor spune pe Basescu...

    RăspundețiȘtergere
  36. Oricat de mult as citi, si m-as documenta, nu pot trai ceea ce parintii mei, bunicii mei au trait. Cu toate astea, cel mai rau ma doare ca generatia mea, nu face nimic sa schimbe. Mi-as dori sa ies in strada, sa iasa toata lumea, sa mergem in fata Palatului Parlamentului, sa iasa macar 10 politicieni afara sa ne asculte, sa vin cu bonuri pentru cheltuielile mele lunare, sa le arat cum din o alocatie de 40 lei, sunt nevoita sa imi fac abonament cu 50 de lei. Dar poate mai bun e mersul pe jos, nu? Poate alocatia o pastrez sa imi cumpar o prajitura, nu? Sau poate ca mama mea care lucreaza in FIECARE ZI 12 ore pe zi, iar tatal meu DOAR 10, merita un salariu de 5 milioane pentru ca nu a facut carte, nu? Pentru ca nu i-a permis comunismul, si a stat sa lucreze la CPA? Rusine celor ce au fost, dar mai ales rusine noua ca nu facem noi!

    RăspundețiȘtergere
  37. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  38. e bine cum ai scris
    eu nu am vocatzia de profesor ca tine

    RăspundețiȘtergere
  39. super frumos...ma bucur ca ai scris pe 26 de Ceausescu:) EU CRED CA DACA NE UNIM, NOI ROMANII, PUTEM SCHIMBA TARA ASTA,macar ptr cei ce vor veni daca nu ptr noi... eu aveam doar 7 ani la revolutie, dar tin minte ca tata m-a luat pe umeri si a iesit cu mine in strada(eram mica, nu prea intelegeam ce se intampla in jur, insa ma bucur ca am fost acolo)

    RăspundețiȘtergere
  40. In '89 n-a murit nimeni, pentru ca eroii nu mor!
    Si pentru ca cei de atunci s-au luptat pentru ca eu sa fiu liber, in semn de respect si eu o sa lupt pana in ultima clipa pentru dreptate!
    O sa aruncam toate gunoaiele si o sa punem in locul lor frumoase flori si copaci drepti cu radacini puternice.
    Iubesc Romania!

    RăspundețiȘtergere
  41. Apropos, daca vrei sa te uiti aici: http://faninho.weblog.ro/2008-11-11/581180/Poze-cu-boboci.html E o poza cu Omul care ni l-a adus pe Dumnezeu (Tudor Chirila) :D

    RăspundețiȘtergere
  42. "Privim cu optimism catre un viitor sumbru."

    Pustii de la mine din liceu cu cate 3 telefoane mobile si net 24/24 imi explica in fiecare ziulica ce viata grea au,cum nu le dau lor parintii bani sa-si cumpere mancare de la McDonald's.
    Cu toate astea,eu am vaga impresie ca fericirea lor nu consta intr-un zambet,ci intr-un rimel sau in niste ochelari de soare.
    Imi permit sa cred ca nu suntem inca o generatie "pierduta",doar ratacita.

    RăspundețiȘtergere
  43. comunismu a fost cel mai bun sistem pe care la avut vreo data omenirea iar ceausescu si gheorghe gheorghiu dej cei mai buni presdinti ai romaniei

    RăspundețiȘtergere