[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

miercuri, 23 septembrie 2009

Infasurat in dureri suportabile

Soarele lasa umbrele sa se plimbe linistite pe suprafata pe care o lumineaza. Fire de praf se ridica aproape insesizabile din covorul de lana bej. Infasurat in dureri suportabile, stau intins pe canapea, incremenit in proiect. Ma viziteaza trecutul in dupa-amiaza asta. E vremea cartilor cu aura pozitiva in librarii. Sunt tot felul de imbecili cu dantura perfecta care te invata sa ai succes. Viitorul imi pare nesigur azi. Ce inseamna nesigur, imi sopteste cu miros de mosc Ariel. Nesigur inseamna ca nu corespunde cu visele mele. Dar va fi un viitor, in orice caz.

M-au vizitat azi-noapte personajele intamplarilor trecute. Erau camere de hotel decadente, cu pereti bordeaux spalaciti si paturi albe ca de spital. Priveam idolatru catre lenjeria de mult disparuta a vreuneia din intamplarile mele. Ma scurgeam bolnavicios din coridor in coridor ca sangele unei crime violente pe o suprafata care atenueaza frecarea. Erau toti timpii vietii mele de pana acum adunati in sedinta intr-o camera de vreo suta de metri patrati. Acolo am aflat: Odata ce comiti o fapta ea nu va ramane niciodata trecut. Mi-au spus ca trecut nu exista. Se folosesc de el ca sa defineasca apropierea de moarte. Tot ce faptuiesti te schimba si nu o data, de doua ori, ci de mii si milioane de ori, mananca din tine si te modeleaza intr-un sens sau in altul, perpetuu. Stau pe canapea si privesc umbrele cum se misca in voia soarelui.

N-a durat mult in economia lumii ca sa fie nevoie de balsam pentru detergenti. Hainele au nevoie de un miros mai placut, din ce in ce mai placut. Vom gusta poate din ele intr-un viitor apropiat. Apoi vom constata ca moleculele fibrelor reactioneaza la vorbe dulci si vom inventa cd-uri cu lecturi placute pentru pastrarea camasilor albe de matase amestecata cu bumbac de cea mai fina calitate. Ma scurgeam bolnavicios pe coridoarele trecutului nesatul de prezent. Acolo, in trecut, e pepenele care imi alina setea intr-un mod bolnavicios. Caci apa din pepenele trecutului nu-mi foloseste la nimic aici in prezent. Nu, e nevoie de fibrele si proteinele timpului meu ca sa cresc si sa ma indrept sanatos catre moarte. Gandeste pozitiv, dobitocule. Amesteca filosofia zen cu trecutu-ti crestin si nevoia de jihad si sa vezi ce bine o sa te simti. Urmareste-ti Karma, dar nu uita sa mergi la biserica de Sfanta Maria. Mananca sushi si vorbeste sarmale sa vezi ce bine ai sa te simti. Cunoastere, cunoastere, cunoastere, striga fiinta ta din toate puterile. Poti sa cunosti cat vrei, dar, daca nu esti statornic, vei sfarsi ca un puzzle nerezolvat. Statornic, cui? Hahahahaha daca ar fi atat de simplu raspunsul la intrebarea asta n-ar mai fi fost nevoie sa ne exorcizam fricile prin scris, iar Dante ar fi mancat toata viata struguri admirand dupa-amiezele perfecte de pe colina Palatin.

Nici fricile nu stim prea bine sa ni le explicam si oferim semenilor nostri tablouri incomplete ale ruinelor sub care se ascunde ceea ce eram odata. Cum de m-am schimbat asa? Rasuna intrebarea in capul ai carui pereti o fac sa rezoneze de mii si mii de ori. Trecutul lucreaza, dobitocule, tine cont de asta si ai grija de acum inainte. Oricum, nimeni nu va avea acces pe de-a-ntregul la panza pictata de tine. "Uite, iubita mea, in coltul asta sunt eu infaptuind un lucru maret, nu se vede?" E dupa-amiaza si nu stiu ce sa aleg. Viitorul danseaza nesigur in fata-mi ca o balerina incepatoare care se desprinde de bara. Atat de fragili suntem incat am simtit nevoia sa construim piramidele... ma scurg inca pe coridoarele trecutului... va trebui sa m-adun de pe aici cand se va face seara care prevesteste dimineata de maine...

19 comentarii:

  1. Sensibil si adevarat...ce ai scris! E de admirat talentul cu care reusesti sa descrii ceea ce simti si ceea ce gandesti...Astept sa citesc si o carte scrisa de tine!

    RăspundețiȘtergere
  2. chiar ai talent la scris/
    si filozofez si eu putin pe tema asta a trecutului..(cat m-a bantuit si pe mine..)
    cine suntem noi fara povestea noastra? trecutul nu l putem schimba dar perceptia asupra lui schimba totul, in asa fel incat sa nu il continuam in viitor, caci karma e un pretext inventat de unii ca sa nu ne recunoastem propria putere de a ne crea zilele asa cum dorim/

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu esti un om complex ci extrem de complex, Tudore. Indraznesc a afirma despre tine ca uneori urci la cote inalte anumite temeri, temeri pe care, sa-i zic-sistemul tau de conservare, extrem de puternic de altfel:), puternic si veghetor, le elimina sau incearca a le inlatura..sau fricile cum le numesti tu. Salvarea consta in vesnicii. Iar ceea ce faci tu te salveaza..:) Banuiesc ca nu-ti place ce se intampla uneori cu sufletul tau, mai ales cand te podidesc anumite amintiri..Cand simti ca ceva din tine lipsteste si din pricina acelei absente te poti simti..afazic..Dar asta a insemnat tercerea la..un alt “nivel”, ca si metamorfozarea unui fluture in crisalida. Cert este ca omul este supus asemenea unei lame a unei sabii de Toledo, la multe framantari si zbateri si mursecari, dar toate acestea pe fondul supravietuirii finale, duce la un alt nivel, la unul cert superior si la inceput neinteles, dar care pastreaza esenta primara. Cat despre statornicie. Daca noua ne esti statornic e de ajuns.:)Tu(dor)- care polarizezi si reusesti a dezvolta in tineri forta si lupta vietii chiar printr-o scrisoare, printr-o postare.:)

    RăspundețiȘtergere
  4. in loc sa te complaci, citeste trecerea vrajitorilor a lui taisha abelar.ai sa gasesti acolo o tehnica numita recapitulare care iti recupereaza toata energia pierduta si taie legaturile cu toate gagicile cu care ti-ai tras-o.iti si schimba paradigma ca vad ca ai nevoie

    RăspundețiȘtergere
  5. "Cum de m-am schimbat asa?" striga si fetita din albumul cu fotografiile copilarie mele...fetita ce se plimba cu nonsalanta pe un fir de ata( pe sarma ), fara sa ia in balanta faptul ca ar putea cadea...fetita ce nu cunostea cenzura propriei fiinte.
    DESPRE TRECUT
    E adevarat: "Tot ce faptuiesti te schimba si nu o data, de doua ori, ci de mii si milioane de ori, mananca din tine si te modeleaza intr-un fel sau in altul, perpetuu."...frumos spus...
    DESPRE VIITOR
    "...eu oricum voi merge pe drumul apucat si nu ma voi abate din cale, fiindca asa am hotarat..." spune Adolescentul lui Dostoievsky, in numele tuturor celor pe care-i reprezinta; dar dincolo de pragul adolescenta - maturitate, drumul se bifurca, lucrurile isi schimba forma...

    RăspundețiȘtergere
  6. PS: Felicitari! pt. ca dincolo de bine, de rau; de trecut, prezent si viitor, ramai un artist desavarsit...

    RăspundețiȘtergere
  7. karma police, cine constientizeaza nu se complace, si sa nu mi spui ca tu ai facut o tehnica si ai eliberat trecutul, ti ai recuperat energia si ai taiat legaturile ca o sa ti spun ca ma amuzi foarte tare la ora asta cand sunt foarte suparata..

    RăspundețiȘtergere
  8. recutul se tine lant dupa noi...urmeaza forma noastra, causul fiintei noastre...e viu..e el

    RăspundețiȘtergere
  9. Poate ca a trebuit sa ma pierd ca sa inteleg regasirea, sa fug de mine ca sa invat ceea ce nu sunt. Si acum cred ca mie si lui Dumnezeu. Desi stiu ca sunt inca firava in a sti ce inseamna.

    RăspundețiȘtergere
  10. Libertatea lui Ariel : azi e de fapt ce-am visat ieri. Azi insa il visam pe maine.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am scris ceva pe blog-ul meu referitor la post-ul tau. Era cam marisor textul sa-l scriu aici,so: http://adesscrie.blogspot.com/2009/09/trecutul.html

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. suna egoist dar ma bucura tristetea,nelinistea ta, altfel poate nu ai scrie,nu ai compune,nu ai urca pe scena.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ilinca,e normal sa sune egoist pentru ca asa sunt toate postarile fiecaruia.Noi,prin esenta noastra suntem egoisti.Si privitor la postarea ta,Tudor,este adevarat trecutul nu exista.De fapt trecutul si prezentul sunt legate,impletite strans formand acelasi asa numit prezent ce nu se termina ,iar partea aceea mai mereu dureroasa,numita de noi "trecut" ne macina.:P
    Si viitorul e iluzie,pentru ca va deveni prezent,apoi trecut si va fi durere.

    RăspundețiȘtergere
  15. Daca vreti sa aflati cum sa va mantuiti, cum sa scapati de masturbare, cum sa strangeti puncte pentru a ajunge in Rai, cum sa-L venerati pe Domnul si pe Patriarhul Daniel (Imaginea Audi), de ce sunt torturati necredinciosii in Iad, vizitati blogul meu: http://bombacuneuroni.wordpress.com

    RăspundețiȘtergere
  16. mi-ai adus aminte de "dune" de frank herbert. super postarea.

    RăspundețiȘtergere
  17. ce n-as da sa am si eu macar un sfert dn talentul tau la scris. degeaba... daca te-ai nascut sa fii artist, artist o sa mori si daca te-ai nascut sa fii un om simplu, un om simplu o sa mori

    RăspundețiȘtergere