[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

vineri, 15 ianuarie 2010

Eminescu

Somn, a gândului odină,

O, acopere fiinţa-mi cu-a ta mută armonie,
Vino somn - ori vino moarte. Pentru mine e totuna:
De-oi petrece-ncă cu mâţe şi cu pureci şi cu luna,
Or de nu - cui ce-i aduce? - Poezie - sărăcïe!
---------------

Cu mâine zilele-ţi adaogi,
Cu ieri viaţa ta o scazi,
Având cu toate astea-n faţă
De-a purure ziua de azi.
---------------

Şi-aş pune soarta lumii pe buza-ţi purpurie,
Aş pune lege lumii râzândul tău delir,
Aş face al tău zâmbet un secol de orgie,
Şi lacrimile-ţi mir
---------------

Mihai Eminescu

15 comentarii:

  1. Parca e destul de profund,poate cam greu de inteles,dar Eminescu merita mult mai mult pentru ca e unul din putinii oamenii care ne`au reprezentat tara intr`un mod care nu cerseste dupa atentie pentru ca poezia isi merita toate meritele,dar pe care nu le primeste..

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite peste ce am dat de curand: http://constantinbran.wordpress.com/2009/12/20/cercetatorii-dupa-120-de-ani-eminescu-a-fost-ucis/

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb.
    A trecut mai bine de un secol de la nasterea si de la moartea iubitului nostru poet, si nu s-a asternut inca praful peste amintirea lui. Cati dintre noi sau dintre personalitatile de azi vor dainui atata in timp? Cred ca nici una.
    Eu am o carte acasa, Amintiri despre Eminescu, si o recitesc mereu. Iti dau lacrimile sa vezi ce viata chinuita a avut acest geniu.
    La Multi ani in amintirea noastra, draga Mihai Eminescu.
    Tudor multumesc ca ne-ai amintit.

    RăspundețiȘtergere
  4. "Din sanul vecinicului ieri Traieste azi ce moare, Un soare de s-ar stinge in cer S-prinde iarasi soare"..

    RăspundețiȘtergere
  5. Ne departam de Eminescu..

    RăspundețiȘtergere
  6. Tudore,

    Nu crezi, totusi, ca trebuie sa spunem si adevarul despre Eminescu!

    Pe un blog al unei foste colege de liceu de-a mea este o astfel de poveste.

    http://luptapentruortodoxie.blogspot.com/2010/01/foarte-dureros.html

    Ce parere ai?

    RăspundețiȘtergere
  7. pai si nu mai bine citim poezii naive?
    http://ivcelnaiv.blogspot.com/

    ca doar
    orice om cara in spate
    un dram de naivitate

    RăspundețiȘtergere
  8. pai si nu mai bine citim poezii naive?
    http://ivcelnaiv.blogspot.com/

    ca doar
    orice om cara in spate
    un dram de naivitate

    RăspundețiȘtergere
  9. http://www.mihai-eminescu.net/asasinarea-lui-eminescu/ si eu am gasit ceva...

    RăspundețiȘtergere
  10. Sunt atatea povesti despre viata lui Eminescu si totusi ar trebui sa il apreciem pentru calitatea lui de poet
    caci la urma urmei a fost si el un om.E poetul meu preferat.

    RăspundețiȘtergere
  11. Si eu am o intrebare: de ce multi in comentariile anterioare se intereseaza atat de viata lui Eminescu? Ar trebui sa ne pese cum a murit,da,dar ca sa stim cum ne`a fost luata o valoare nationala. Atat! Multi se preocupa de viata persoanala a celorlalti uitand adevaratul lucru..important,desigur..ce a facut pentru noi.
    In cazul asta sa`l apreciem pe Eminescu,fara detalii,cred ca nici el n`ar fi vrut atatea detalii.

    RăspundețiȘtergere